Zabawy Pani Wiosny - zadanie 1

Dzień dobry!
Mam dla Was zagadkę. Co to jest?
Żółte i gorące, na błękitnym niebie.
Ogrzewa Ziemię, zwierzęta i Ciebie.
Tak! To słońce.

Tak o słońcu śpiewa pani Magda z Jazzowanek. Spytaj mamy i taty, czy znają tę piosenkę. Zaśpiewajcie razem. 

A teraz czas na zadanie: poszukajcie w domu rzeczy, z których można ułożyć słoneczko
Ja zrobiłam takie: 

Jeśli macie ochotę, zróbcie zdjęcie Waszego słoneczka i wyślijcie je do mnie. Jestem bardzo ciekawa Waszych pomysłów. Może będzie takie słodkie?


A może zrobicie słońce, które ćwiczy paluszki?


Słoneczko może także pomóc nam w nauce liczenia. Rzucamy kostką, a liczba oczek mówi nam, ile promyczków trzeba przyczepić.


Jeżeli chcemy, możemy dodać do zabawy element rywalizacji: każdy z graczy ma swoje kółko, rzuca kostką i przyczepia do niego promyki. Kto będzie miał ich więcej? Kto wygra?  I uwaga: pamietamy o naprzemiennosci w tej zabawie: raz jest moja kolej, raz Twoja. I wcale nie musi to być super ładny talerzyk z buźką. I jak ktoś nie ma spinaczy do prania, też nic nie szkodzi. 



W każdym domu na pewno znajdą się jakieś materiały do zabawy. Talerz i surowy makaron  jako promyki? Połówka cytryny i wykałaczki? Co tylko chcecie. Najważniejsza jest Wasza bliskość i wspólna zabawa.

A dla maluszków...
Zróbmy słonecznego pompona 😊

Możemy go podrzucać, ciągnąć za sznurek, chować pod kocem, łaskotać nim nożki, kłaść na głowie taty... Na pewno coś fajnego wymyślicie :)   Zabawy z pomponem mogą zachęcać dziecko do wokalizacji, powtarzania samogłosek czy pierwszych wyrazeń dźwiękonaśladowczych, np. mama kładzie sobie pompon na głowie. Maluszek na nią patrzy. Mama przykuwa uwagę dziecka w przejaskrawiony sposób mówiąć "A...A...A...". Pochyla głowę, pompon spada, mama woła "Bam!". Jest śmiech, jest zabawa, jest relacja :) Powtarzamy calośc kilka razy. 
a.ch.